הסודות מאחורי המדפים – האם כול מבצע ב- 10 שקלים הוא טוב ?
בחודשים האחרונים נוטות הרשתות להציע מגוון רחב של מוצרים ב- 10 שקלים או 15, 20 ואו 30 שקל.
האם מה שעבד טוב לפני שלוש שנים מתאים גם לתקופה זו ?
האם לקניינים ולרשתות יש נטייה לשכפל מבצעי עבר ולא מנסים להתאים את הפעילות השיווקית לתקופה ?
אכן לפני שלוש שנים 10 שקלים נתפסו, דבר של מה בכך, דבר אשר אין צורך להקדיש לו תשומת לב מיותרת ואכן כך התבצעה הרכישה, באופן קל ומבלי לבקש את אישורה של האישה.
אולם האם הזמנים לא השתנו - האם לא קרה ונפל דבר בישראל של 2011 ? אולי 10 שקלים כיום נחשבים כבר קצת יותר, או לחילופין הציבור למד והפנים שיש נטייה לרשתות לעגל את המחירים כלפי מעלה ומוצר שנמכר תמיד ב- 7.99 שקל, מוצע כעת "במבצע" ב- 10 שקלים - או מוצר שמחירו הרגיל היה 12.99 שקל ליחידה נמכר כעת רק "לחברי מועדון במחיר מבצע" של זוג ב- 30 שקל ?!
למי שעדיין לא שם לב 10 שקלים הם משהו כמו 3 דולר, אומנם סכום נמוך, אך ישנן מדינות לא מועטות, שבסכום זה ניתן לרכוש ארוחת צהרים מזינה ומשביעה !
ישנן רשתות אשר לא נוהגות לשנות את מסורת הפעילות השיווקית שלהן לחג, דבר אשר לו יתרונות, כמו מסורת והזדהות, אולם לעיתים דבקות זו הופכת למגוחכת ואפילו לדביקה.
קחו לדוגמא את מבצעי וורדינון, אשר נוהגים לפרסם קנו ב- 300 שלמו 200 שקל.זו לכול הדעות פעילות אשר מתאימה לתקופת פריחה ורווחה אך בהחלט לא מצליחה לפגוע בתקופת צמצום והאטה.
מנגד ראויה לציון הפעילות השיווקית של סופרפארם, אשר לא נוטש את מבצעי החמישייה הפותחת שלו, אולם מנגד בהחלט לא מתבסס רק עליהם ומתאים את עצמו ומתחדש ללא הרף בשלל פעילויות ראויות לציון.
פעילויות שיווקיות אשר הצליחו למתג את עצמן היטב ולמשוך קהל לקוחות רב, הן הפעילויות של מספר יבואני רכב ובמיוחד של מותגים נחשקים, אשר יוצאים במבצעים ובהנחות למספר ימים מצומצם.
נחזור לסל הקניות היום-יומי שלנו.
קיימים בשוק "המון מבצעים" לעיתים יותר מדי, דבר הגורם לזילות המבצע ולהפיכתו למשהו לא מושך ולא מעניין.
לטעמי יש לצמצם דרסטית את כמות המבצעים אולם להעמיקם באופן משמעותי, דבר אשר באמת ירים אותנו מהכורסא הרכה ויכריח אותנו לגשת לנקודת המכירה. כן זה יכול בהחלט להיות גם ב- 10 שקל, אבל על מוצרים שווים ולא סתם, כמו 4 קוטג ב- 10 שקלים, 8 פסטות ב- 10 שקל, 6 מילקי ב- 10 שקלים – 15 קופסאות רסק עגבניות ב- 10 שקלים ואו 4 קוקה קולה ב- 10 שקלים.
לזה אני קורא מבצע – ותתפלאו המספרים לא נזרקו סתם לחלל האוויר והם בהחלט אפשריים.
Yes we can !
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר